SEO

SEA vs SEO

SEO is een afkorting van “Search Engine Optimisation”, oftewel, “zoekmachineoptimalisatie”. SEO is erop gericht om een website goed te laten presteren in zoekmachines door het (actief) optimaliseren van de website op basis van zowel interne factoren (bijv. de inhoud, titels, afbeeldingen, structuur, site snelheid etc.) als externe factoren (bijv. backlinks).

SEO richt zich uitsluitend op de zogenaamde “organische zoekresultaten”, de niet-betaalde of niet-gesponsorde resultaten in de zoekmachine. Het zijn dus de resultaten die men te zien krijgt ONDER de advertenties op de zogenaamde “SERP”, de pagina met alle zoekresultaten. Zie ook het voorbeeld hieronder met het verschil tussen betaalde (SEA) en organische resultaten (SEO):

SEA vs SEO



Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies en onze privacyverklaring. Meer informatie.

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten