Conversie Optimalisatie

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][ttbase_list][ttbase_item icon_font=”fontawesome” icon_fa=”arrow-right” icon_color=”#4fc198″]SEO[/ttbase_item][ttbase_item icon_font=”fontawesome” icon_fa=”arrow-right” icon_color=”#4fc198″]Local SEO[/ttbase_item][ttbase_item icon_font=”fontawesome” icon_fa=”arrow-right” icon_color=”#4fc198″]Linkbuilding[/ttbase_item][/ttbase_list][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][ttbase_list][ttbase_item icon_font=”fontawesome” icon_fa=”arrow-right” icon_color=”#4fc198″]Conversieoptimalisatie[/ttbase_item][ttbase_item icon_font=”fontawesome” icon_fa=”arrow-right” icon_color=”#4fc198″]Zoekwoorden Onderzoek[/ttbase_item][/ttbase_list][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space height=”16px”][vc_separator][vc_column_text]

Conversie Optimalisatie: meer conversie met dezelfde bezoekersaantallen

[/vc_column_text][ttbase_intro_text]Uiteraard is het van belang om ervoor te zorgen dat er relevante en geinteresseerde bezoekers naar je site komen. Dit doen we naast adverteren op diverse platforms met SEO en Local SEO. Maar wat nu? Hoe gaan we de bezoekers omzetten in (potentiële) klanten? Met andere woorden: hoe gaan we bezoekers converteren?[/ttbase_intro_text][vc_column_text]Conversie optimalisatie is één van de meest onderschatte toepassingen in online marketing. Voor het ene bedrijf is het downloaden van een brochure een conversie, voor de andere is dit een feitelijk aankoop in de website. Hoe dan ook; het kanaliseren van bezoekers is zinloos wanneer er geen aandacht wordt besteedt aan de conversie.[/vc_column_text][vc_row_inner css=”.vc_custom_1523628556787{background-color: #f2f2f3 !important;border-radius: 10px !important;}”][vc_column_inner][ttbase_heading title=”Voordelen Conversie Optimalisatie” type=”h3″][ttbase_list][ttbase_item icon_font=”fontawesome” icon_fa=”check”]Relatief eenvoudig[/ttbase_item][ttbase_item icon_font=”fontawesome” icon_fa=”check”]Zeer betaalbaar[/ttbase_item][ttbase_item icon_font=”fontawesome” icon_fa=”check”]Direct resultaat[/ttbase_item][/ttbase_list][vc_empty_space][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space height=”128px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Conversie Optimalisatie uitgelegd

Veel B2B marketeers spenderen een groot deel van hun tijd en geld met het vullen van “lekkende emmers”. In plaats van de lekkende emmer (de sales/marketing funnel) te repareren, blijven ze maar pompen met water (bezoekers) om de emmer vol te houden.

Uiteindelijk leidt dit tot een inflatie van de acquisitiekosten en vallen de resultaten tegen.

De grootste “lekken” zitten vaak in de landingpages (of het ontbreken hiervan!) of, nog specifieker, de formulieren. Goede formulieren onderscheiden leads van non-leads en hebben een grote impact op je conversieratio.

Een voorbeeld waarmee we duidelijk maken dat het zin heeft om naar je conversieratio te kijken in plaats van je marketingbudget:

Stel je “stuurt” 1.000 bezoekers naar je landingpage voor €2,- per bezoek (in totaal dus €2.000,-). Wanneer je pagina (en dus het formulier) een conversiepercentage heeft van 1% heb je dus 10 leads gegenereed. Kosten per lead: €100,-. Maar wat nou als je je landigpage en je formulier dusdanig optimaliseert en een conversiepercentage van 3% behaalt? Juist: 30 leads voor iets meer dan €33,- per lead. 20 leads meer voor hetzelfde budget door puur en alleen het optimaliseren van je conversieratio. In plaats van blijven smijten met geld, kun je beter verstandiger omgaan met je budget.

Hier heb je geen dure tools of software voor nodig, wél moeten je statistieken goed meetbaar zijn. Bij het optimaliseren van je landingpage en formulieren zul je ook veel moeten testen door middel van A/B-testing. Puur om te testen welke wijzigingen het beste effect hebben.

Wanneer je er van overtuigd bent dat je je landingpages en formulieren op-en-top geoptimaliseerd hebt wordt het tijd om de emmer vol te gooien: traffic! Maar welk verkeer van welke kanalen leidt nou eigenlijk tot conversie? Dat is wat we met dit artikel proberen te achterhalen.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row]