SEO: alles om goed gevonden te worden.

Search Engine Optimisation (SEO) is de kunst om een website zo hoog mogelijk te laten “scoren” in een zoekmachine. Alhoewel zoekmachineoptimalisatie wel een duidelijk doel heeft, namelijk zo hoog mogelijk scoren in zoekmachines, is het een enorm complexe aangelegenheid met meer dan 200 factoren die van invloed zijn.

Hoe werkt SEO precies?

Hoe het precies werkt weten slechts een paar mensen, maar we hebben wel een heel goed beeld van SEO. Google heeft namelijk als bedrijf één belangrijk doel: het bieden van de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste bezoeker. Niets meer, niets minder. Om dit te doen indexeren ze dagelijks miljarden (!) websites en rankschikken deze in hun zoekresultaten. Hoe hoog een bepaald resultaat bij een bepaalde zoekopdracht staat wordt bepaald door meer dan 200 zogenaamde “ranking factoren”. Diegene met de beste score “verdient” als het ware een plek bovenaan.

De belangrijkste ranking factoren van SEO zijn onder te verdelen in drie domeinen:

  • Content
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Backlinks

Voordelen SEO

  • “Gratis” verkeer in tegenstelling tot verkeer van advertenties
  • De resultaten zijn voor lange termijn geborgd
  • Met goede SEO vergroot je je online autoriteit
  • Vergroot klantvertrouwen
  • Verbetert automatisch ook je advertentiecampagnes!

Er zijn verschillende “trucs” om op korte termijn de zichtbaarheid in o.a. Google te vergroten maar bij SEO moet vooral worden gekeken naar de lang termijn en de daadwerkelijke resultaten. We kijken dan ook niet puur naar statistieken en cijfers, maar we focussen ons op de bezoeker/gebruiker, daarna pas op de zoekmachines. We werken dan ook niet voor de zoekmachines, maar we werken wel volgens hun regels.

Daarbij richten we ons op drie essentiele zaken:

  1. Relevantie
  2. Zichtbaarheid
  3. Autoriteit
TIP: op ons blog posten we regelmatig artikelen over hoe SEO werkt en diepen we bepaalde onderwerpen uit. Doe hier je voordeel mee!

Relevantie

Met relevantie richten we ons op het creëren van zinvolle en waardevolle content voor je gebruikers. Dit alles begint bij het omschrijven van jouw (ideale) gebruiker (of klant) om vervolgens te kijken wat hun drijft. Dit doen we met een uitgebreide zoekwoordanalyse om te kijken waar men allemaal op zoekt rondom het betreffende onderwerp.

Op basis hiervan bepalen we een content strategie met daarin een uitleg van wat, hoe, wanneer en waarom we welke content gaan creëren en hoe deze wordt verspreidt.

Zichtbaarheid

Heel veel content is onzichtbaar omdat gebruikers dit simpelweg niet (goed) kunnen vinden. Wij zorgen ervoor dat de content beter zichtbaar wordt door gebruik van de juiste architectuur, structuur en waar nodig de juiste indeling welke past bij de manier waarop Google websites indexeert. Dit zorgt voor een betere gebruikservaring en zorgt ervoor dat gebruikers ook daadwerkelijk vinden wat ze zoeken.

Autoriteit

Een autoriteit worden binnen jouw domein is het moeilijkste onderdeel van SEO. Het vraagt om doorzettingsvermogen, consistentie, focus en natuurlijk goede content om te worden gedeeld, geliked of te worden genoemd op andere sites. Dit vraagt natuurlijk ook om een goede strategie een goed netwerk en de juiste mensen. Dit is het moeilijkst, maar ook meteen het leukste onderdeel.

Wil je jou SEO activiteiten naar een hoger niveau tillen?

Gratis Quickscan

Benut jij al je kansen online? Laat ons jou online propositie geheel vrijblijvend scannen.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies en onze privacyverklaring. Meer informatie.

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten