Linkbuilding

Linkbuilding uitbesteden: meer kwalitatieve links naar jouw website.

Het gigantische succes van Google is te danken aan één belangrijke uitvinding: Google Pagerank. Dit is het algoritme wat er voor heeft gezorgd dat de zoekresultaten van Google beter waren dan van bestaande zoekmachines. Het systeem was revolutionair omdat het keek naar de relevantie van de website in plaats van alleen de inhoud van de site zelf. Deze relevantie werd bepaald door het aantal backlinks wat een site heeft (links vanaf andere websites). Vandaag de dag is het algoritme vele malen complexer en zijn er honderden andere factoren van belang die de relavantie en dus ranking in Google bepalen, maar backlinks zijn nog steeds van groot belang.

Wat is linkbuilding precies?

Linkbuilding is een mooi woord voor het actief vergroten van het aantal backlinks naar je website. Je zorgt er dus voor dat andere websites een linkje naar jouw website of pagina plaatsen met als doel je vindbaarheid in Google te vergroten.

Waar linkbuilding in de beginjaren van het internet relatief was door de hechte community die er online was, is het tegenwoordig een stuk lastiger geworden. Daarnaast is ook het algoritme van Google een stuk slimmer geworden en kijkt Google naar heel veel andere factoren rondom de link . Samenvattend is het vooral belangrijk om relevante en kwalitatieve links te verzamelen. Met andere woorden: het aantal links maakt niet zoveel uit, de relevantie en algehele kwaliteit van de link des te meer.

Voordelen linkbuilding uitbesteden

  • Meer kwalitatieve links naar je website
  • Verhogen relevantie en autoriteit
  • Geen spam of ‘riskante’ links
  • Continuiteit in SEO activiteiten
  • Gebruik maken van ons grote netwerk

Linkbuilding is geen rocket science. Wel enorm tijdrovend.

Linkbuilding is geen hogere wiskunde of rocket science. Iedereen kan het en iedereen kan het leren.

Het verkrijgen van kwalitatieve links kost echter wel veel tijd. Helemaal wanneer dit niet je vak is. Linkbuilding is namelijk een vak apart. Zoals gezegd geen moeilijk vak, maar het kost veel tijd en moeite om het vak goed uit te oefenen. Vaak is het voor een bedrijf veel goedkoper en efficiënter om linkbuilding uit te besteden.

Als je niet dagelijks met marketing bezig bent, is het een hele uitdaging om het aantal kwalitatieve links naar je website uit te breiden. Daarnaast komt er nog veel meer bij kijken dan enkel het plaatsen van links. Het belangrijkste is namelijk om heel kritisch te kijken naar de kwaliteit van de links en het algehele linkprofiel.

Wanneer de linkbuilding uitbesteedt aan professionals, dan weet je zeker dat alles volgens de (strenge) regels wordt gedaan, dat er gebruik wordt gemaakt van de nieuwste technieken en dat je altijd verzekerd bent van de hoogst haalbare kwaliteit links.

Zo gaan wij aan de slag met linkbuilding

Ales eerste gaan we een inventarisatie maken van jouw huidige situatie. Hoe staat je huidige website ervoor? Hoe ziet het linkprofiel er nu uit? Wat doet de concurrentie? Ook voeren we een korte zoekwoordanalyse uit om te bepalen welke zoekwoorden relevant (en interessant) voor jou zijn. Dit laatste is een belangrijk onderdeel in de gehele linkbuilding strategie.

Vervolgens kijken we naar jouw wensen, eisen en budget om te bepalen wat haalbaar is en binnen welke termijn. Ondanks dat we echte experts zijn op het gebied van linkbuilding, kunnen we geen wonderen verrichten, zeker niet wanneer de concurrentie ook actief is. We vinden het daarom van belang om vooraf een realistisch beeld te schetsen om teleurstelling te voorkomen.

Pas wanneer jij vertrouwen hebt in onze aanpak, schudden we de hand en gaan onze linkbuilding experts aan de slag. Ze breiden de zoekwoordanalyse uit en stellen een lijst samen van websites waarop we een link kunnen plaatsen.

Uiteraard houden we je op de hoogte van onze werkzaamheden. In onze maandelijkse rapportage kun je precies terug lezen wat we hebben gedaan, welke links zijn geplaatst en wat de effecten zijn op je rankings in de zoekmachine.

Linkbuilding kost tijd!

Linkbuilding is onderdeel van een SEO-strategie en net als de meeste onderdelen van SEO kost ook linkbuilden tijd. Veel tijd. Korte termijn resultaten zijn vaak tijdelijk van aard of zelfs heel schadelijk. Afhankelijk van de zoektermen waar je op gevonden wil worden, kan het maanden en soms zelfs jaren duren voordat je zult stijgen in de zoekresultaten. Zeker wanneer ook de concurrentie niet stil zit, of wanneer de zoektermen überhaupt heel concurrerend zijn.

Ook moet Google (of Bing) niet het idee krijgen dat alle links op een onnatuurlijke wijze zijn verkregen. Dit kan averechts werken en het kan zelfs leiden tot een penalty; dan wordt de site helemaal teruggezet in de zoekresultaten. Belangrijke vuistregel hier is dat de opbouw van het linkprofiel er zo natuurlijk mogelijk uit ziet. Van de een op de andere dag 100 links verzamelen is dus absoluut uit den boze.

Daarnaast is linkbuilding een doorlopend proces. Dat wil zeggen: eigenlijk moet je altijd bezig zijn met het verzamelen van links. Dit kan natuurlijk door het linkbuilden continu door een partij als ons te laten doen, maar vergeet ook je eigen netwerk niet! Wanneer je het vak van linkbuilden eenmaal onder de knie krijgt, ga je vanzelf kansen zien.

Linkbuilding is nog steeds een essentieel onderdeel van SEO

Alhoewel het tegenwoordig bij online marketing en SEO niet alleen meer om links draait, zijn links nog wel steeds van essentieel belang. Het algoritme van Google (dus de formule om te bepalen hoe Google websites rangschikt in de zoekresultaten) is enorm complex en voor een groot deel geheim. Talloze onderzoeken tonen echter aan dat links nog steeds voor een groot deel de rankings bepalen. Lees ook dit artikel over een aantal belangrijke rankingfactoren. Erg interessant: 10 Google Ranking Factoren Met Zekerheid Vastgesteld

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies en onze privacyverklaring. Meer informatie.

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten