Content Marketing

Wat is content marketing?

Content marketing is het proces van het creëren, publiceren en promoten van waardevolle content om jouw specifieke doelgroep aan te spreken en te voorzien in hun (informatie)behoefte. Het doel van content marketing is om relaties op te bouwen met je doelgroep door het verstrekken van nuttige informatie (pull), in plaats van alleen maar te proberen te verkopen (push).

Waarbij je ‘vroeger’ prima wegkwam met zeer beperkte content of zelfs helemaal geen toegevoegde waarde, worden mensen steeds kritischer en veeleisender. Het is dus van belang om altijd relevant te zijn voor jouw doelgroep. Met een goede content marketingstrategie zorg je hiervoor.

Voordelen content marketing

Focus op kwalitatieve marketing

Creëren van aantrekkingskracht

Duurzame manier van online marketing

Focus op organische vindbaarheid

Bouwen aan relevantie en autoriteit

Verminder afhankelijkheid van betaalde kliks

Wil jij content marketing uitbesteden?

Vul dit formulier in om te kijken of wij wat voor jullie kunnen betekenen.

Waarom content marketing uitbesteden?

Continuïteit

Focus op kwalitatieve content

Duurzame vorm van marketing

Lange termijn effecten

Boost je online autoriteit

Na het invullen van het formulier gaan we zo snel mogelijk aan de slag! Een van onze content marketeers neemt contact met je op om jouw plannen te bespreken.

Laat dit veld blanco

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Content marketing is belangrijk omdat het de één van de beste manieren is om in contact te komen met je doelgroep en ze te betrekken bij je merk. Door waardevolle en relevante content te delen, kun je niet alleen hun aandacht trekken, maar ook hun vertrouwen winnen en hun loyaliteit opbouwen. Bovendien kan het creëren van content je helpen om jezelf te positioneren als een autoriteit binnen je vakgebied en kan het bijdragen aan de SEO van je website. Door content marketing strategisch in te zetten, kun je je bedrijf onderscheiden van de concurrentie en een sterkere connectie opbouwen met je doelgroep.

Dus wanneer je op een duurzame manier wilt bouwen aan jouw bedrijf of merk, is content marketing onmisbaar!

Waarom zou je content marketing uitbesteden?

Content marketing lijkt eenvoudig. En bij veel bedrijven zien we dat content marketing er ‘een beetje bij’ wordt gedaan. Alhoewel dit ook prima kan werken, kan het toch zinvol zijn om het uit te besteden.

Door het aan specialisten over te laten, weet je zeker dat het op de juiste manier gebeurd. Onze content marketeers zijn echte vakidioten en beschikken over de juiste kennis en vaardigheden om jouw propositie te laten knallen. Daarnaast zijn ze 100% gefocust, waardoor de kwaliteit over het algemeen erg hoog ligt.

Daarnaast kun jij je focussen op jouw core business. Het creëren van goede content vergt namelijk veel tijd en energie. En natuurlijk werken wij ook niet voor niks, maar we werken wel heel erg effectief én doen waar we goed in zijn.

Wat kun je van ons verwachten?

Als wij de content marketing voor jouw bedrijf mogen verzorgen, weet je zeker dat je aan het juiste adres bent. Wij gaan je helpen bij het ontwikkelen en uitvoeren van een effectieve content marketing strategie die past bij jouw doelstellingen en je doelgroep. Onze content marketeers gaan samen met jullie aan de slag om een strategie te ontwikkelen die naadloos aansluit op jullie wensen. We zullen een gedetailleerd plan ontwikkelen om de content te creëren, publiceren en promoten op de juiste kanalen.

We zorgen ervoor dat alle content die we maken van hoge kwaliteit is en voldoet aan de normen van jouw bedrijf. Dit omvat blogartikelen, whitepapers, e-books, infographics, video’s en meer. Soms maken we dit zelf en soms besteden we dat uit. Video is bijvoorbeeld wel een vak apart. Uiteraard is alle content geoptimaliseerd voor zoekmachines.

Als je meer wilt weten over hoe we je kunnen helpen bij het uitbesteden van je content marketing, neem dan gerust contact met ons op. We horen graag meer over je plannen!

Content marketing uitbesteden?

Neem contact met ons op!

Linkbuilding kost tijd!

Linkbuilding is onderdeel van een SEO-strategie en net als de meeste onderdelen van SEO kost ook linkbuilden tijd. Veel tijd. Korte termijn resultaten zijn vaak tijdelijk van aard of zelfs heel schadelijk. Afhankelijk van de zoektermen waar je op gevonden wil worden, kan het maanden en soms zelfs jaren duren voordat je zult stijgen in de zoekresultaten. Zeker wanneer ook de concurrentie niet stil zit, of wanneer de zoektermen überhaupt heel concurrerend zijn.

Ook moet Google (of Bing) niet het idee krijgen dat alle links op een onnatuurlijke wijze zijn verkregen. Dit kan averechts werken en het kan zelfs leiden tot een penalty; dan wordt de site helemaal teruggezet in de zoekresultaten. Belangrijke vuistregel hier is dat de opbouw van het linkprofiel er zo natuurlijk mogelijk uit ziet. Van de een op de andere dag 100 links verzamelen is dus absoluut uit den boze.

Daarnaast is linkbuilding een doorlopend proces. Dat wil zeggen: eigenlijk moet je altijd bezig zijn met het verzamelen van links. Dit kan natuurlijk door het linkbuilden continu door een partij als ons te laten doen, maar vergeet ook je eigen netwerk niet! Wanneer je het vak van linkbuilden eenmaal onder de knie krijgt, ga je vanzelf kansen zien.

Linkbuilding is nog steeds een essentieel onderdeel van SEO

Alhoewel het tegenwoordig bij online marketing en SEO niet alleen meer om links draait, zijn links nog wel steeds van essentieel belang. Het algoritme van Google (dus de formule om te bepalen hoe Google websites rangschikt in de zoekresultaten) is enorm complex en voor een groot deel geheim. Talloze onderzoeken tonen echter aan dat links nog steeds voor een groot deel de rankings bepalen.