Jij levert een fantastische oplossing welke je graag onder de aandacht wil brengen bij (potentiële) klanten. Je kunt natuurlijk met een megafoon op het marktplein gaan staan om je boodschap te verkondigen, maar waarschijnlijk behaal je betere resultaten met online adverteren.
Het mooie van online adverteren is namelijk dat je voor een groot deel zelf in de hand hebt wie jouw advertenties ziet, waar men deze ziet en wanneer. Daarnaast kun je je resultaten perfect meten, zo weet je meteen of je marketingeuro goed wordt uitgegeven.
Maar hoe pak je dat nou aan? De concurrentie zit immers niet stil en het wordt steeds lastiger om boven het maaiveld uit te steken. Ook veranderd de techniek in razend tempo en zul je continu bovenop je campagnes moeten zitten om bij te sturen wanneer dat nodig is.
We hebben de afgelopen jaren enorm veel ervaring opgedaan met het adverteren op verschillende platforms. De belangrijkste hiervan is natuurlijk Google Ads, maar adverteren op social media zoals Facebook en Instagram wordt ook steeds belangrijker. Wij kunnen je helpen bij het opzetten van slimme, doordachte campagnes met een maximaal resultaat. Of het nu gaat om de verkoop van producten, het verzamelen van e-mailadressen of een offerteaanvraag.
Online adverteren kan op enorm veel manieren. Hieronder zetten we de belangrijkste kanalen/manieren op een rij:
Veruit het grootste kanaal om online te adverteren (en tevens de grootste inkomstenbron van Google). Met een ondenkbaar groot bereik is Google Ads de meest voor de hand liggende plek om te beginnen met online adverteren. Google Ads biedt talloze mogelijkheden om advertenties te richten op het juiste publiek (“targeting”) zodat je zelf voor een groot deel in de hand hebt wie je advertenties te zien krijgt, waar ze deze te zien krijgen en wanneer.
Online adverteren met Google Ads is enorm veelzijdig en je kunt ermee adverteren op de volgende plekken:
Lees hier meer over adverteren via Google Ads.
Na Google is Facebook het grootste platform om online te adverteren. Met miljarden gebruikers ook een enorm interessant plek om te adverteren. Doordat Facebook heel veel informatie verzameld over de interesses van hun gebruikers, is ook hier een zeer gerichte targeting mogelijk.
Facebook biedt verschillende mogelijkheden om te adverteren, zoals tijdlijnberichten en videoadvertenties. Net als bij Google Ads is het bij Facebook ook hier remarketing mogelijk. Daarnaast kun je bij Facebook zelf slimme doelgroepen samenstellen op basis van bestaande klanten. Facebook schetst dan een profiel van jou klant en maakt op basis van verschillende demografische gegevens een vergelijkbare doelgroep. Één van de krachtigste functies van adverteren op Facebook.
Maar vergeet ook Instagram niet! Instagram is onderdeel van Facebook en vandaag de dag één van de populairste sociale netwerken met een enorm bereik.
Lees hier meer over adverteren via Facebook en Instagram.
Waar Facebook en Instagram vaak een sterke relatie met ons privéleven hebben, is LinkedIn het meer zakelijke sociale netwerk. Uiteraard is het ook bij LinkedIn mogelijk om een specifieke doelgroep samen te stellen. Dit kan bijvoorbeeld op regio, branche, functie, leeftijd, LinkedIn groepen en bedrijfsomvang.
Alhoewel het adverteren op LinkedIn voor diverse doeleinden zeer geschikt is, is het met name geschikt voor het werven van personeel en om je bedrijfsprofiel neer te zetten.
Lees hier meer over adverteren op LinkedIn.
Naast deze platforms zijn er nog een aantal kleinere platforms zoals Pinterest, Reddit, Twitter, Marktplaats Admarkt en Beslist.nl. Alhoewel we je hiermee ook kunnen helpen (de meeste platforms lijken sterk op elkaar), ligt daar niet onze focus.
Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies en onze privacyverklaring. Meer informatie.
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.